De stappen van de renovatie

  • Keuze van een architectenbureau

Reeds in 2008, hebben we verschillende architectenbureau’s gecontacteerd om dat bureau te kiezen dat ons zou kunnen helpen in de realisatie van de renovatie van ons huis en we hebben hen een lastenboek opgestuurd waarin we onze ideeën voor de toekomst uiteenzetten.

Maar liefst acht architecten hebben geantwoord en drie werden er geselecteerd om  deel te nemen aan een jury die werd georganiseerd in de lente van 2009.

 

De tijdelijke vennootschap AAAArchitectures – Atelier Zola d’architecture – [zygurat] architecture werd gekozen.

  • De aflevering van de bouwvergunning

Een dossier werd samengesteld in oktober 2009 en overgemaakt aan de dienst stedenbouw van de gemeente Schaarbeek. De bouwvergunning werd afgeleverd op 6 juli 2010 en deze werd verlengd voor één jaar in 2012.

  • Keuze van de aannemer

Bij de ondertekening van het samenwerkingsakkoord tussen het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij/De Schaarbeekse Haard en E.MM.A die ons een subsidie toekende voor de renovatie van het Maison BILOBA Huis, hebben de architecten een toewijzingsdossier samengesteld dat gepubliceerd werd in maart 2013.

Eind juni 2013 werd de firma In Advance aangeduid om de werken uit te voeren. Deze werken zijn gestart op 16 september 2013.